Een ode aan Websiteanalist…


Een ode aan websiteanalist!

Daar zit je dan. Het begint met een vaag abstract idee, vervolgens een aantal gesprekken. Menigeen denkt meteen al aan een website. Ik vond dat niet direct belangrijk. Ik ben het plan, het idee en tot nog toe het enige visitekaartje.

Je ontwikkelt een plan en begint met schrijven. Je voert nog wat gesprekken. Wow, wat een enthousiasme! Het idee wordt duidelijk en begint meer en meer te lijken op een plan.

En het plan? Daar begin je meer en meer in te geloven. Steeds meer mensen worden enthousiast. Het enthousiasme begint op draagvlak te lijken.  Ik ga door, want besef dat ik er nog lang niet ben. Meer mensen moeten hiervan op de hoogte zijn en er moeten resultaten worden geboekt. Want met resultaten kom ik verder.

Ondertussen ga je door en denk je verder over de volgende stappen. Er moet een huisstijl komen, herkenbaar, fris en sportief. Een huisstijl die laat zien dat wij mensen in beweging willen krijgen. Dat er meer is, dan alleen de sportvereniging. De sportvereniging als sociale ontmoetingsplek in de wijk. Dat bestaande initiatieven met elkaar verenigd moeten worden en iedereen mee telt op zijn of haar manier. Tegelijkertijd willen wij een beweging op gang brengen.

Met dank aan Jan Willem van Buro Bries is er een herkenbare huisstijl ontwikkelt. Een huisstijl, waarmee De Verenigbare Club zich kan identificeren, maar vooral voor iedereen die in beweging wil komen herkenbaar is.

En we gingen door. Er werd met vol enthousiasme en energie doorgewerkt, want er is behoefte. De resultaten in combinatie met de behoefte laat zien dat het werkt. Lange tijd is het ontzettend onzeker geweest. Tot aan afgelopen woensdag toe. Waar de gemeenteraad van Groningen het initiatiefvoorstel besprak. Waar harde woorden klonken, maar ook ontzettend veel positieve woorden. Een politieke discussie, waarbij je af en toe leidend voorwerp bent. Dit is helaas een logisch gevolg als een voorstel op de politieke agenda komt.

Als sociaal ondernemer ben je continu bezig met een volgende stap. Waardoor je gokt op meerdere paarden en een plan B en C ontwikkelt. Voor plan B was het voor ons noodzakelijk om onze huisstijl verder te ontwikkelen. Wij willen naar onze buitenwereld eerlijk en betrouwbaar overkomen. Wij moeten ons online profileren.

Met dank aan Websiteanalist, die het plan van De Verenigbare Club direct omarmde. En in hun ogen met een knipoog de grootste sale ooit deed, maar dat maakte niet uit. Het is namelijk een te gek plan, met een enorme maatschappelijke waarde. Daar wil iedereen toch een bijdrage aan leveren?

En met die gedachte kunnen wij zeggen. We zijn online en bereikbaar. En adviseren vooral, drink eens een kop koffie, maar niet met mij. Vooral met de mensen van Websiteanalist, want zij leveren snel én kwaliteit. Bovenal, zijn het hele toffe gasten!

Ik geloof in het plan, en weet dat het een behoefte raakt. Laat de discussie vooral geen probleem zijn, want dan weet ik, dat de start van een verandering is ingegaan.

 

De Verenigbare Club is online!
http://www.deverenigbareclub.nl/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *